| Bruger | Indlæg |
|
17:31 28/8-08
| volvo700
gæst
| | | |
|
| |
|
|
Hej Peter
Vi har en HP bærbar som lige pludselig har fået store problemer med numlock funktionen. Hvis vi aktivere numlock hvis vi skal bruge det nummeriske tastatur fungere det fint, men vil vi skrive bogstaver som når man skriver en tekst må vi slå denne funktion fra da det er ren volapyk den skriver. Vi har rodet med fn tasten uden resultat.
Håber du kan hjælpe da det er et multi mega træls problem.
Jeg har et andet problem som jeg har haft oppe før, men som jeg stadig ikke kan finde ud af.
Vi har en anden vista maskine som vi skal have op i et netværk. Men jeg er kommet lidt af vejen for jeg kan se de mapper/drev jeg har delt, men kan ikke åbne dem. Hvad gør jeg så nu og du må nok hellere skære det ud i pap og papir det jeg roder rundt i det. Forstår ikke hvorfor lige den funktion skal være så bøvlet i vista i forhold til xp??
|
|
|
|
|
Hej volvo700
Med hensyn til aktiveringen af Num Lock, deaktiver I den på samme måde som i aktiverede den. Altså FN + Num lock, som på mange HP'er befinder jeg til høre for F12.
Med hensyn til deling af mapper på Windows Vista er mit opsat således: 1. Gå til Kontrolpanel –> Netværks- og delingscenter. 2. Slå Fildeling og Adgangskodebeskyttet deling til. 3. Samt sørg for at netværket er sat som privat. Klik på Tilpas, hvis dette ikke er sat. 4. Gå til Kontrolpanel –> Brugerkonti, og sørg for at brugeren har en adgangskode. 5. Genstart begge computere.
Herefter, så del mapper på følgende måde: 1. Højreklik på mappen og vælg Egenskaber. 2. Vælg Deling-fanen og klik på Avanceret deling-knappen. 3. Marker Del denne mappe. 4. Klik på Tilladelser-knappen og marker Tillad ved Fuld kontrol.
Åben da denne mappe på den anden computer ved at gøre følgende: 1. Gå til Start –> Netværk. 2. Dobbeltklik på computeren. 3. Du vil nu blive bedt om brugernavn og adgangskode. Indtast da det som du bruger på den anden computer.
|
|
|
|
|
Hej
Jeg kan sagtens slå numlock on og off bare ved at trykke på den uden brug af fn tasten. Men hvis numlock er slået til kan jeg ikke bruge ret mange af bogstav tasterne uden den skriver helt forkert. Det er måske ikke muligt at have numlock slået til samtidigt med at man bruger de almindelige taster. På min stationere er numlock altid slået til og der er ingen problemer??
mvh
Rasmus
|
|
|
|
|
Hej Rasmus
Hvis det er et almindeligt bærbartastatur med tal på bogstaverne er det meningen at det skal fungere således, at det skriver tal når num lock er aktiveret og først efter du har deaktiveret det igen kan du skrive med bogstaverne igen.
På det stationære tastatur skal man huske at det jo er “særskilt” fra de andre taster.
|
|
|
14:07 31/8-08
| volvo700
gæst
| | | |
|
| |
|
|
jeg kan ikke se det billed du har lagt ind, men jeg har en 17″ skærm på den bærbare så derfor er der plads til et nummerisk tastatur særskilt. Faktisk er det ret lig et alm tastatur. når jeg slår numlock fra slår det nummeriske tastaur fra. Når jeg slår det til så virker det, lige som på et alm tastaur. Problemet er når jeg slår det til virker det nummeriske tastatur uden problemer men de andre bogstav taster som f.eks ( b k l ) osv begynder de at opføre sig mærkeligt?
Håber det gir lidt mening
mvh
Rasmus
|
|
|
|
|
Hej Rasmus
Ja, så kan godt se, at det ikke virker som det skal. 
Har prøvet at søge lidt på det, og det viser sig det er meget kendt fejl ved HP bærbare. Det som der et sted angives man kan prøve er følgende, som jeg synes du skal prøve:
1. Gå til Kontrolpanel –> Enhedshåndtering. 2. Udvid Tastaturer. 3. Højreklik på alle dem du finder her og vælg Fjern. 4. GENSTART IKKE COMPUTEREN. 5. Hent og installer den nyeste BIOS, som du kan finde til din computer på HP Support. 6. En lukning vil automatisk foretages her. 7. Tænd computeren og gå igen til HP Support. Hent her den nyeste nVidia chipset (nForce) driver til den. 8. Installer denne chipset driver, og lad den genstarte.
Herefter skulle problemet være forsvundet ifølge denne kilde.
|
|
|
15:21 14/9-08
| volvo700
gæst
| | | |
|
| |
|
|
Hej Peter
Det virker. Mere er der jo ikke at sige, ud over mange tak for hjælpen.
mvh
Rasmus
|
|