| Bruger | Indlæg |
|
|
|
Hej.
Jeg har fornylig installeret office 2007 på min bærbar, og alt så ud til at virke korrekt med licens osv. Men hver gang jeg starter en af programmerne i office pakken op, bruger den 2 minutter på at konfiguere. Det er utrolig træls da jeg åbner mange nye dokumenter i min hverdag. Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men dette hjalp ikke.
|
|
|
|
|
Hej Daniel
Prøv som det første at prøve følgende: 1. Når meddelelsen med konfigurering kommer, klik da på Annuller. 2. Genstart.
Hvis dette ikke er muligt eller ikke løser det, gør da følgende: 1. Find stedet, hvor Office 2007 er installeret (standard: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12) 2. Find og marker her dine Office programmer: WINWORD.EXE (Word) EXCEL.EXE (Excel) POWERPNT.EXE (PowerPoint) OUTLOOK.EXE (Outlook) osv.
3. Opret nu genveje til disse på f.eks. skrivebordet. 4. Omdøb dem, så de virker mere forståelige. 5. Prøv at starte et af Office programmerne med disse. 6. Hvis det fungerer, kan du nu også vælge at flytte disse til Alle programmer under menuen Start.
Hvis det med disse nye genveje stadig ikke fungerer helt, har jeg et par spørgsmål. Har du andre versioner af Office installeret på computeren? Samt sker det både, hvis du dobbeltklikker på et Word-dokument, samt når du åbner Word ved hjælp af dens genvej i menuen Start?
|
|
|
|
|
Hej.
Jeg har prøvet samtlige af de løsningsforslag du har skrevet, men ingen af dem ser ud til at hjælpe. Jeg har tidligere haft office 2003 installeret, men afinstallerede dette før jeg installerede office 2007. Der sker præcis det samme lige meget om jeg kører eksempelvis word fra den genvej jeg har lavet på skrivebordet, fra start eller et allerede eksisterende word dokument.
|
|
|
|
|
En tilføjelse er at jeg kan undgå konfigurationen, hvis jeg allerede har et word dokument åben og blot åbner et nyt ved eksempelvis <ctrl +n>
|
|
|
|
|
Hej Daniel
OK, hent følgende registreringsfil, og dobbeltklik på den:
|
|
|
|
|
Hej.
Jeg takker mange gange for hjælpen, registeringsfilen hjalp på mit problem til word så længe jeg kører programmet inde fra C:\Program Files\Microsoft Office\Office12, så det er jo perfekt. Men er der mulighed for at du kan lave lignende registeringsfiler til excel og powerpoint ?:)
|
|
|
|
|
Jo, her en samlet for Word, Excel, Outlook og PowerPoint:
|
|
|
|
|
Hej
Af ukendte grunde ser din fil kun ud til at virke på powerpoint, jeg har brugt den præcis samme fremgangs måde som ved din tidligere fil. Men alligevel kan jeg ikke starte excel op (selvom jeg finder det i office12 mappen) uden at den konfiguere først. Takker på forhånd for hjælpen.
|
|
|
|
|
Hej
Er grunden til de manglende svar at du ikke har fundet en løsning eller?
En anden ting er, at hvis jeg åbner et allerede eksisterende word/powerpoint dokument skal den også gennemføre diverse konfigurationer.
|
|
|
|
|
Hej Daniel
Det må du undskylde. Havde næsten helt glemt det. Tak for opfølgningen. Det som jeg synes du skal prøve er at sørge for at din bruger er en del af administrator-gruppen. Jeg forudsætter her at du benytter, og fremgangsmåden du her skal benytte for at sikre dig at dette er opfyldt er følgende:
1. Gå til Kontrolpanel –> Brugerkonti. 2. Klik på Skift kontotype. 3. Sørg for at Administrator er valgt.
Hvis problemet stadig forekommer, prøv da at oprette en ny bruger (klik på Administrer en anden konto i Brugerkonti-vinduet. Klik herefter på Opret en ny konto) på computeren og se om det virker som det skal eller ej.
|
|
|
|
|
Hej
Jeg har hele tiden kørt på en administrator bruger, og jeg prøvede også at lave en af de andre bruger om til administrator og logge ind på den. Men uden held, det samme problem er der stadig, og undskyld at det tog så lang tid at svare.
|
|
|
|
|
Hej Daniel
Ok, det må næsten være nogle forkerte tilladelser i registreringsdatabasen, tag derfor og gør følgende: 1. Hent og installer SubInACL (SubInACL.exe) (Benyt standard placeringen). 2. Hent denne cmd-fil ned på computeren: 3. Højreklik på subinacl-Office.cmd og vælg Kør som administrator (Vigtigt!). 4. Efter processen er færdig (kan tage noget tid), genstart da computeren. (I subinacl-Office.cmd forudsætter jeg at det er en dansk Vista installation. Hvis det ikke er, så sig lige til)
Start nu et Office program og se om det stadig opstår. Det skulle meget ikke opstå nu. Ellers hvis det stadig gør, tag nu her efter vi har fået sat registreringerne korrekt, at gøre følgende: 5. Afinstaller Office 2007. 6. Genstart computeren. 7. Installer Officer 2007.
|
|
|
|
|
Hej Peter
2. Hent denne cmd-fil ned på computeren:
Hvad mener du med punkt 2 ? da SubInACL (SubInACL.exe er en exe fil, og du i punktet før har skrevet at man skulle installere det.
Desuden kunne jeg heller ikke finde filen som er nævnt i punkt 3 (subinacl-Office.cmd).
Når jeg kører filen SubInACL (SubInACL.exe laver den mappen C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools hvor der kun ligger 1 exe fil med navnet subinacl.
En anden ting er at der på microsofts hjemmeside ikke står noget om at subinacl virker med vista.
Du gættede rigtigt med at jeg har en dansk version af vista installeret, og undskyld for det langsomme svar.
|
|
|
|
|
Hej Daniel
Linket røg vist ud i formateringen. Svaret skulle nu være opdateret med linket indsat. SubInACL virker med Vista, og det er helt korrekt det den har gjort. Nu skal du bare køre filen, som nu også skulle være til at se.
|
|
|
|
|
Hej
Har prøvet at køre filen i mappen, men det hjalp ikke. Så skal lige have gravet min cd frem igen på et tidspunkt og prøve at geninstallere.
|
|