FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Outlook 2007 – vise nye meddelelser

BrugerIndlæg

19:20
3/8-08

Sus

gæst

1

Hej Peter

Det lader jo til, at du ved stort set alt, så måske kan du hjælpe mig med et irriterende outlookproblem. Min outlook viser ikke nye mails, når de kommer (det ved jeg de gør, for de bliver samtidig videresendt til min hotmail, som popper lystigt, når noget ankommer). Hvis jeg så hopper fra indbakke til en anden mappe og tilbage til indbakken igen, så viser de sig endelig.

Jeg har Vista som styresystem. Jeg har surfet rundt for at se om jeg kunne finde en løsning, men det eneste spor er microsofts supportside, som beskriver problemet, som noget man kan opleve, hvis man kører XP med SP2…. http://support.microsoft.com/kb/839226/da?spid=11335&sid=139. Jeg har efter at have læst det gjort outlook til en undtagelse i firewall'en uden at det dog har hjulpet. Og afsnittet om registreringsnøgler må jeg indrømme, går temmelig meget hen over mit hovede.

På forhånd tak

Susanna

20:53
3/8-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Susanne

Det første som jeg synes du skal gøre er følgende:

0. Luk Outlook 2007 og vent lige 30 sekunder inden du går videre.
1. Tryk Windowstast+R og indtast: outlook /cleanviews
2. Tryk ENTER.

Dette vil åbne Outlook og nulstille alle definerede visninger.

Gør desuden følgende:

0. Luk alle Office programmer.
1. Gå til Kontrolpanel –> Programmer og funktioner.
2. Højreklik på Microsoft Office … 2007 og vælg Rediger.
3. Marker Reparer og klik på Næste.
4. Vent.
5. Genstart computeren.
6. Start Outlook.

Hvis det ikke hjalp, er der nok ikke nogen vej uden om end at prøve med en geninstallation af Outlook. Det skal her bemærkes at du ikke mister dine mails. Gør følgende:

2. Højreklik på Microsoft Office … 2007 og vælg Fjern.
3. Installer programmet igen.

Hvis du skulle være så uheldig at det nu ikke virkede, prøv da at fjerne mailkontoen fra Outlook, og tilføj den igen (hermed mistes de e-mail som allerede er blevet hentet ned). Det vil sige gå til Funktioner –> Kontoindstillinger. Samt prøv at se om deaktivering af Windows Firewall har nogen indflydelse.

Samt prøv følgende:

1. Højreklik på Indbakke og vælg Egenskaber.
2. Fjern eller tilføj markering ved Generer automatisk Microsoft Exchange-visninger.
3. Klik på OK.

UPDATE 23:41: Hehe, der kan man bare se ;)

23:36
3/8-08

sus

gæst

3

Peter Brun sagde:

Hej Susanne

Det første som jeg synes du skal gøre er følgende:

0. Luk Outlook 2007 og vent lige 30 sekunder inden du går videre.
1. Tryk Windowstast+R og indtast: outlook /cleanviews
2. Tryk ENTER.

Dette vil åbne Outlook og nulstille alle definerede visninger.

Gør desuden følgende:

0. Luk alle Office programmer.
2. Højreklik på Microsoft Office … 2007 og vælg Rediger.
3. Marker Reparer og klik på Næste.
4. Vent.
5. Genstart computeren.
6. Start Outlook.

Hvis det ikke hjalp, er der nok ikke nogen vej uden om end at prøve med en geninstallation af Outlook. Det skal her bemærkes at du ikke mister dine mails. Gør følgende:

2. Højreklik på Microsoft Office … 2007 og vælg Fjern.
3. Installer programmet igen.

Hvis du skulle være så uheldig at det nu ikke virkede, prøv da at fjerne mailkontoen fra Outlook, og tilføj den igen (hermed mistes de e-mail som allerede er blevet hentet ned). Det vil sige gå til Funktioner –> Kontoindstillinger. Samt prøv at se om deaktivering af Windows Firewall har nogen indflydelse.

Samt prøv følgende:

1. Højreklik på Indbakke og vælg Egenskaber.
2. Fjern eller tilføj markering ved Generer automatisk Microsoft Exchange-visninger.
3. Klik på OK.

Hej igen

Af hjertet tak – det ser ud som om cleanviews-tingen var nok til at løse problemet!

mvh

Susanna

16:09
12/8-08

Ditte

gæst

4

Gad vide om det også vil hjælpe mig at geninstallere min Outlook 2007, styresystem Vista, da den ikke kan få kontakt med serveren, når der er opnået kontakt går den helt af sig selv på offline, og jeg er ved at blive vanvittig. Support hos både Dell og Surftown siger det ikke er dem, jeg har ikke problemer med internettet, og ved ikke hvor jeg skal gå hen for igen at kunne passe mit arbejde på min PC.

Jeg havde crashes der forsvandt med køb af PC Booster, og jeg fik derefter installeret Vista SP1. Og herefter er det gået helt galt med min Outlook. Jeg har været inde og udføre “reparer” – har kæmpet sammen med Surftown i 2 dage – intet hjælper. Har nogen en ide om hvad jeg kan gøre?

mvh

Ditte

18:37
12/8-08

Peter Brun

Admin

5

Hej Ditte

Sørg først og fremmest at du har oprette din mailkonto på surftown (–> Email administrator –> Tag et godt kig på denne side). På denne siden med administrationen finder du også de server-indstillinger du skal angive. I mit tilfælde var det mail.mpbrun.dk for både SMTP og POP3. Sikrer dig også at du ser din e-mail-adresse i bunden af siden.

Gå nu til din Outlook 2007 og gør følgende:
1. Gå til Funktioner –> Kontoindstillinger.
2. Fjern alle dem du ser ved hjælp af Fjern-knappen.
3. Klik nu på Ny-knappen.
4. Indtast dit navn, din e-mail-adresse og adgangskode.
5. Marker Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt.
6. Klik på Næste.
7. Vælg Internet-e-mail og klik så på Næste.
8. Sørg for at indstillinger her er:
Kontotype = POP3
Server til indgående post = Det som du fandt ud af før. I mit tilfælde mail.mpbrun.dk.
Server til udgående post = Det som du fandt ud af før. I mit tilfælde mail.mpbrun.dk.

Brugernavn = Din fulde e-mail-adresse.
Adgangskode = Din adgangskode.

9. Klik nu på Test kontoindstillinger-knappen.
10. Hvis det lykkedes klik på Udfør.

Ellers hvis det ikke lykkedes, sidder du på et almindeligt hjemme netværk eller?

Hvis du gerne vil prøve med en genintallation af Office 2007, sletter du det ved at gå til Kontrolpanel –> Programmer og funktioner. Højreklik på “Microsoft Office … 2007″ og vælg Fjern. Installer det herefter igen. Vil dog foreslå dig at se om du kan få din mail til at virke med Windows Mail som er indbygget i Windows Vista, for at dobbelttjekke lidt. Samt prøv at se om du kan logge på http://www.surftown.com/Webmail.aspx.

21:59
12/8-08

Ditte

gæst

6

Hej Peter.

Tak for din mail. Jeg slettede mine mailkonti som du foreslog, og oprettede dem igen.

Nu er mit problem, at kontiene også er forsvundet ude i venstre side af Outlook. Alle mine vigtige arkivere mails – gad vide hvor de er? og nu er den i gang med at indlæse alle mine mails fra indbakken til kontoen private mapper. Hvordan får jeg oprettet mine mailkontomapper igen? og tror du mine arkiverede mails ligger på min PC et sted?

Jeg håber du kan hjælpe mig.

De bedste hilsner

Ditte

22:08
12/8-08

Peter Brun

Admin

7

Hej Ditte

Du fjernede vel kun kontoerne under E-mail-fanen. Ellers prøv at gå til Kontoindstillinger og vælg Datafiller-fanen, og tjek at du stadig har disse (Arkivmapper).

Hvis den er forsvundet, så opret den igen ved at klikke på Tilføj-knappen under Datafiler-fanen. Vælg Office Outlook-privatmappefil og klik på OK. Dobbeltklik nu på archive.pst. Klik på OK.

Hvis det er nogle andre kan du gøre det på samme måde. Navnet på filen du skal vælge er bare noget andet, placeret det samme sted.

8:51
15/8-08

Ditte

gæst

8

Hej Peter.

Sorry jeg ikke har kvitteret for din hjælp før nu, jeg ville nemlig vente til jeg havde fået løst mit problem, med at min Outlook går på offline.

Tak for dine råd, jeg har fulgt dem alle sammen, jeg har også af- og geninstalleret Outlook, men det har ikke løst mit problem endnu. Jeg fandt ud af, at når jeg tog min firewall (har F-Secure) fra, så virkede det, altså kunne jeg i flere timer have forbindelse til serveren. Jeg har derfor også prøvet at af- og geninstallere F-Secure, men problemet er der stadig.

Nu har jeg tilbage at prøve at finde ud af om det er min PC Booster (som jeg installerede for at fjerne PC Crashes, og det hjalp) eller Service Pack 1 til min Vista – det er nemlig begge noget der er kommet på for nylig. Hvis du har nogle bud omkring dette vil jeg være meget taknemmelig.

De bedste hilsner

Ditte

10:13
15/8-08

Peter Brun

Admin

9

Hej Ditte

Prøv i Outlook, at sørge for at den ikke er indstillet til offline:
1. Vælg Filer-menuen –> fjern markering ved Arbejd offline.

Gør det samme i Internet Explorer.

Ellers, hvis det ikke var det, så tag lige et billede af bunden af din Outlook, når den er offline. Send det eventuelt til min mail, som du finder her i toppen af hjemmesiden.
(Se her hvordan du tager billeder. Se her hvordan du uploader dem.)

16:33
18/8-08

Peter Brun

Admin

10

Opdatering og løsning:

Ovenstående problem er blevet løst via mail. Sandsynligvis fejlmeddelelse 0x8004DF0B:

Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for navn@domæne rapporterede en fejl (0×8004DF0B) : 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for .'navn@domæne. Fejl: Forbindelsen til serveren er ikke tilgængelig. Outlook skal være online eller have forbindelse, for at du kan udføre denne handling. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'

Hvillket sker for en IMAP e-mail-konto.

Løsningen til dette var følgende:
1. Åbn Outlook 2007
2. Gå til Funktioner –> Indstillinger.
3. Vælg Konfiguration af e-mail-fanen og klik på Send/modtag-knappen.
4. Klik på Rediger-knappen.
5. Marker nu Brug den brugerdefinerede funktionsmåde, der er defineret nedenfor.
6. Sørg for at markere tingene i vinduet lige nedenunder.
7. Klik på OK –> Luk –> OK.
8. Luk Outlook 2007 helt ned og start det herefter igen.

15:57
19/8-08

Ditte

gæst

11

Hej Peter.

Tusind tak for hjælpen – fantastisk dejligt, at du deler din viden – din hjælp har været uvurderlig for mig!!!

De bedste hilsner

Ditte

Svar på emne: Outlook 2007 – vise nye meddelelser
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 7 + 7        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster