FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Problem med valg af Skriftstørrelse og type i PowerPoint og Publisher

BrugerIndlæg

22:56
13/11-08

JesperS

gæst

1

Til Peter Brun

Jeg har tidligere fundet god hjælp på dine sider, derfor prøver jeg med et lidt drilagtigt spørgsmål.

På en ny bærbar har jeg installeret Office 2002 og Word virker helt normalt, men PowerPoint og Publisher driller. Styresystem er dual boot med XP-tablet 2005 og Vista Business og problemet er ens ved begge systemer.

Når jeg i PowerPoint vil vælge eller ændre Skriftstørrelse eller type er valg boksene fra værktøjslinien helt tomme i stedet for den normale liste med valgmuligheder størrelse og type. Når jeg lukker boksene og prøver anden gang ser alt imidlertid normalt ud igen. Dog gentager det samme drilleri sig for hver tekstboks. I Publisher fungerer Skrifttype boksen normalt, men skriftstørrelsen er tom ved første åbning. Og i Word er alt som normalt.

Jeg har tidligere brugt helt samme Office 2002 installations CD til andre XP og Vista installationer uden at opleve dette problem.

Har du nogen ide om hvad problemet kan være og evt et forslag til løsning?

Venlig hilsen

Jesper S

21:19
14/11-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Jesper

Må sige at jeg aldrig har hørt om dette, men prøv eventuelt at se om en reparationsinstallation af Office-installationen kan gøre underværker.

Det vil sige at gå til “Tilføj eller fjern programmer”, find Office og klik på Rediger-knappen.

Og/Eller ved at starte et Office-program, vælge Hjælp-menuen og klikke på Find og ret fejl. Marker Slet brugerdefinerede indstillinger, og gendan standardindstillingerne og fuldfør resten af guiden.

23:28
16/11-08

JesperS

gæst

3

Tak for forsøget på at hjælpe. Jeg har prøvet begge dine forslag, men desværre ændrer det ikke noget. Har såmænd også prøvet at afinstallere og installere igen, men uden nogen forandring. Måske en lille særhed ved min installation og funktionen af programmerne, som jeg må vænne mig til at leve med.

Venlig hilsen

JesperS

Svar på emne: Problem med valg af Skriftstørrelse og type i PowerPoint og Publisher
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 11 + 9        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster