FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Ribbon-hjælpen i Office 2007

BrugerIndlæg

10:44
17/8-08

NKSDK

Medlem

1

Hej Peter

I O2007-hjælpen kan man ved at søge på '2003' finde adgangen til en xls-fil, hvor 2003-kommandoer og -placeringer er mappet over i 2007 – altså en hjælp til at genfinde de ting, man flittigt brugte i 2003-version.

Denne hjælpefunktion har virket, men ikke på det seneste – uanset hvilken maskine, jeg prøver fra.

Når jeg aktiverer download af bemeldte xls, tygges lidt, og der gives besked om, at filen er af et andet format, end filtypen indikerer – “vil du åbne filen nu”?

Siger jeg ja til det får jeg blot konturerne af et sort rektangel ind i hjælpevinduet.

Som sagt har det virket indtil fornylig, også i dansk udgave. Nu kan jeg blot finde xls-hjælpen til regulær download hos microsoft.com, ingen dansk version.

Har du hørt om dette før?

På forhånd tak

/NK

13:21
17/8-08

Peter Brun

Admin

2

Hej NK

Du kan finde dem, som jeg tror du mener, her:
Interaktiv: Excel 2003 til Excel 2007 
Interaktiv: Word 2003 til Word 2007 
Interaktiv: PowerPoint 2003 til PowerPoint 2007

De kræver alle at du har Adobe Flash Player 7.0 eller nyere installeret.

Du siger endeligt til, hvis det ikke er dette du mener.

14:30
17/8-08

NKSDK

Medlem

3

Hej Peter

Tak for dit svar, men det var ikke lige det, jeg mente.

Hvis du fx i Excel 2007 klikker hjælpen frem og søger på '2003', får du adgang til et emne om nye placeringer af velkendte kommandoer. I det afsnit er dette link projektmappen med tilknyttede elementer på båndet i Excel .

Tilsvarende links findes i hjælpen til de øvrige Office-programmer.

Mit problem er, at når jeg aktiverer linket får jeg – ganske som meningen er – en projektmappe frem med en del ark, som hver især omhandler gamle kommandoers placering i 2007-udgaven. Men: Alt indhold i cellerne i projektmappen vises ikke, og sådan har det ikke været tidligere. Jeg kan ikke finde en løsning hos Microsoft eller andre steder, og hvem skulle man så vende sig mod, om ikke vort fælles Vista- og Office-orakel ;-)

Prøv at kigge på funktionen og se, om det virker hos dig

Mvh

NKSDK

20:50
17/8-08

Peter Brun

Admin

4

Hej NKSDK

Ja, nu er jeg mere sikker på hvad du mente. Ved mig virker dette helt uden problemer og ser således ud, når jeg f.eks. vælger Pivottabel-arket:

Det som du kan gøre er downloade disse filer. Her er de forskellige filer:

Excel: http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=AM101864291030&CTT=5&Origin=HA100860481030

Word: http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=AM101938681030&CTT=5&Origin=HA100625841030

PowerPoint: http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=AM101923921030&CTT=5&Origin=HA100666231030

Prøv at se om du kan gemme og derefter åbne dem og se indholdet. Det som jeg vil anbefale du gør, er at sætte Excel Hjælp til at køre online, hvilket din i øjeblikket ikke gør. Dette gør du således:
1. Åben Hjælp
2. Klik i nederste højrehjørne og vælg Vis indhold fra Office Online.

Hvis du stadig ikke kunne se indholdet af filerne, prøv da i f.eks. Excel at gå til Office-knappen –> Excel-indstillinger –> Ressourcer –> Klik på Diagnosticer.

21:32
17/8-08

NKSDK

Medlem

5

Hej igen

Tak skal du have, Peter – så er jeg kørende igen. Ved ikke lige hvordan og hvornår tilslutningen til online hjælp er røget, men nu er den tilbage

Mvh

NK

Svar på emne: Ribbon-hjælpen i Office 2007
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 2 + 8        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster