FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Word 2003 – Flytte filer gennem Word

BrugerIndlæg

15:15
27/11-08

Hekkem2

Medlem

1

Hej

Jeg vil håbe der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg sidder med et problemer, hvor jeg ikke kan flytte dokumenter fra en mappe til en underliggende mappe på et netværksdrev. Det er når jeg trækker og slipper med musen, der giver problemer.

Har kontrolleret at rettighederne til mapperne er som de skal være. Der er ful kontrol på begge mapper.

Har prøvet at flytte filerne via en stifinder, hvor filerne godt kan flyttes. Det er kun i word problemet opstår.
Når man prøver sker der ingenting. Filerne bliver liggende, og de fremkommer ikke i den underliggende mappe. Kan godt trykker ctrl+x og gå ind i undermappen og trykke ctrl+c, og dokumentet fremkommer i undermappen, mens det ikke virker ved træk og slip med musen.

Skal lige siges at det har virket indtil for et par dage siden, med træk og slip varianten.

16:17
27/11-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Hekkem2

Prøv at foretage en reparation af Word 2003:
1. Start Word
2. vælg Hjælp-menuen og klik på Find og ret fejl.
3. Marker Slet brugerdefinerede indstillinger, og gendan standardindstillingerne og fuldfør resten af guiden.

Desuden kan du også prøve reparationsprocessen for Office/Word som er mulig via Kontrolpanel –> Programmer og funktioner (i XP kaldet Tilføj/fjern programmer) og se om det ikke løser problemet.

Ellers, hvor er det helt præcist du flytter filerne henne? Er det i en Gem som-dialogboks? Samt er der tale om Windows XP eller Windows Vista?

10:32
1/12-08

Hekkem2

Medlem

3

Hej igen

Tag for de ganske gode  mulige løsninger.

Jeg har prøvet at foretage en repration af Word 2003, samt af hele officepakken. Det har desværre ikke ændret på problemet.

Det er netop en Gem-som dialogboks, hvor problemet er det samme via Åbn dialogboksen. Der er tale om Windows XP. Skal lige siges problemet er på mindst 2 af mine computere.

19:14
1/12-08

Peter Brun

Admin

4

Hej Hekkem2

Et par andre løsningsforslag:
1. Fjern og tilføj netværksdrevet igen.
2. Slå eventuelle antivirus/firewall programmer helt fra.

Ellers, så bliver du nok bare nødt til at benytte Windows Stifinder til disse flytninger.

22:06
1/12-08

Corleonedk

Medlem

5

Ret mig lige hvis jeg er galt afmarcheret her Peter..Men syntes jeg læste noget et sted om at Office kan få problemmer med at gemme direkte på netværksdrev,og løsningen ved det skulle være at slå offline filer fra på computeren..Bare en ide Smil

22:21
1/12-08

Peter Brun

Admin

6

Uhh, jeg skal desværre ikke kunne bekræfte den mulighed, da den computer som jeg har med Office 2003 på XP er taget en tur til Letland. Så har desværre ikke lige i øjeblikket muligheden for at frembringe ”fejlen” som jeg plejer at gøre. Men lyder i hvert fald som et løsningsforslag der er værd at prøve. I øjeblikket lægger mig selv op af følgende:
http://support.microsoft.com/kb/329309 (div. sikkerhedsprogrammer kan blokere)

Måske en eller anden art af det som der sker. Man ved aldrig. ;)

Men lige for at tage fremgangsmåden til at deaktivere offlinefiler i XP, så er den:
1. Gå til Kontrolpanel –> Mappeindstillinger.
2. Vælg Offlinefiler-fanen. 
3. Fjern markering ved Aktiver offlinefiler, hvis den er markeret.
(Hvis du i punkt 3 slet ikke ser noget, så er det deaktiveret)

10:10
2/12-08

Hekkem2

Medlem

7

Takker igen for de gode forslag

Det virker ikke med at slå offline files fra. Det virker dog at slå antivirusen fra. Det er dog ikke lige den bedste løsning, da sikkerheden er fjernet. Har også fundet ud af, at problemet opstod efter Service Pack 3 til Windows XP blev installeret på Computeren. Det virker fint med Antivirus programmet slået til, på en Computer med Service Pack 2.

Tak for hjælpen.

11:26
2/12-08

Peter Brun

Admin

8

Hej Hekkem2

Prøv at følge en af fremgangsmåderne beskrevet i denne KB-artikel:
http://support.microsoft.com/kb/329820/

Da vil du stadig have antivirus aktiveret, men ved brug af en af fremgangsmåderne under ”Metode 2″ får du deaktiveret det som er skyld i det hele. Hvis det ikke er én af de programmer, så sig lige til + hvilket du helt præcist har.

14:39
2/12-08

Hekkem2

Medlem

9

Hej igen

Vi bruger E-trust 8 og E-trust 8.1 fra CA.

Mvh Hekkem2

15:49
2/12-08

Peter Brun

Admin

10

Hej Hekkem2

I det program skulle man kunne finde en indstilling kaldet Protect Network Drives. Prøv at slå denne fra. Den skulle kunne findes under realtime-indstillingerne.

Svar på emne: Word 2003 – Flytte filer gennem Word
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 5 + 12        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster