FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Desktop-mail-client til Hotmail i Ubuntu

BrugerIndlæg

18:58
27/5-08

Jakob

Medlem

1

Hej Peter,

Jeg skriver for at høre dig (og andre også, naturligvis), om I er bekendte med et mailprogram, der kan håndtere @hotmail.com-mailadresser i Ubuntu? Jeg formoder, at man ikke kan installere Windows Live Mail?

Jeg ved godt, at bl.a. Thunderbird sættes op med Hotmail, men det er blot som en POP-konto, hvor man kun har sin indbakke (og ikke andre undermapper, man måtte have oprettet) tilgængelig. Jeg synes ikke, at dette er en super løsning og er derfor på udkig efter noget andet.

På forhånd tak.

Mvh Jakob

21:18
27/5-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Jakob

Via Windows Live Hotmail er det desværre kun muligt at hente de andre mapper på kontoen, når du benytter DeltaSync-protokollen som Windows Live Mail (og Outlook Connector) kan benytte. Ved POP3 vil du altid kun få indbakken desværre, og da ingen af disse programmer jo kan installeres på et linux-system og der ikke findes andre, er der desværre ikke så meget du kan gøre.

Den eneste løsning kunne være at oprette en Gmail-konto (som understøtter IMAP) og vidersende alle dine mails til denne. Til dette formål kan du benytte dig af f.eks. GetMail, som dog kun kan køre på under Windows. Jeg har ikke testet det af, men under indstillinger i det, finder man muligheden for at den skal medtage de andre mapper i Hotmail.

Svar på emne: Desktop-mail-client til Hotmail i Ubuntu
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 10 + 8        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

6 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster