| Bruger | Indlæg |
|
15:32 13/12-08
| AlexF
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 69 |
|
|
Hvordan oprettes en Windows Live Mail konto så der kan hentes mail ind på den Windows Mail der er på maskinen.
Jeg har forsøgt mig med pop3.live.com og smtp.live.com som henholdsvis indgående/udgående og valgt port 995/25 og markeret i begge bokse vedr SSL men får denne fejlmeddelelse:
- Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'pop3.live.com', Server: 'pop3.live.com', Protokol: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10053, Fejlnummer: 0×800CCC0F
Har du forslag til en løsning ?
Jeg formoder brugernavn/adgangskode skal være samme som log ind på Windows Live ?
|
|
|
|
|
Hej AlexF
Det er ikke muligt at få direkte ind i Windows Mail. I Windows Live Mail kan de lade sig gøre fordi den understøtter protokollen DeltaSync som Windows Live Hotmail tilbyder. Det er muligt at få fungerende POP3, hvis man anskaffer sig Windows Live Hotmail Plus (info).
Alternativt kan du vælge at tage et kig på anvendelse af FreePOPs som beskrives her: http://email.about.com/od/windowsmailtips/qt/et_get_hotmail.htm
Hvis man benytter Thunderbird er det muligt at få Hotmail hentet gratis ned ved at benytte udvidelsen kaldet WebMail.
Dog skal det siges at Windows Live Hotmail i løbet af starten af næste begynder at udbyde POP3-adgang gratis for alle brugere, når Windows Live Wave 3 bliver helt lanceret. Mere information omkring dette finder du her. Så mit råd vil være at du venter, hvis du meget gerne vil have den direkte ind i Windows Mail (uden anvendelse af andre programmer).
|
|
|
17:58 13/12-08
| AlexF
Medlem
| | | |
|
|
|
Nu er det ikke mig selv, men jeg kender et par stykker som har oprettet en mailadresse på Live.dk, og troede der var en vejledning – et eller andet sted -, i stil med den der findes hos gmail.com, der anviser hvordan man opretter sin konto i Windows Mail, så man kan få/opbevare sine mail på egen PC.
Men nu ved jeg ikke om der anvendes Outlook, og så vidt jeg har kunnet se, så er det muligt at gøre det her. (Han bruger Office 2007)
|
|
|
|
|
Hej AlexF
Hvis der er tale om Office Outlook, så kan man her vælge at installere Outlook Connector, som giver en mulighed for for hente en Windows Live Hotmail ned på computeren: Microsoft Office Outlook Connector (Download)
Det skal dog i parentes nævnes at det i Office Outlook i forvejen er muligt at hente sin Windows Live Hotmail, hvis man har en @msn-adresse. Med de nyere (hotmail.com, live.dk osv.) er det ikke muligt. Så, hvis man ligesom mig har en @msn-adresse er det muligt at gøre i Outlook helt uden brug af Outlook Connector (DeltaSync).
|
|
|
19:22 13/12-08
| AlexF
Medlem
| | | |
|
|
|
Du skal have mange tak for hjælpen og jeg vil lade beskeden gå videre