FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Explorer.exe-fejl i forbindelse med kontrolpanel

BrugerIndlæg

22:49
12/1-09

Peter B

gæst

1

Hey Peter

Håber du kan hjælpe mig med et mærkeligt problem, som er opstået, efter jeg har slette alle tidligere systemgendannelser end den nyeste.

Når jeg prøver at åbne kontrolpanel gennem genvejen under start, kommer der en fejlmeddelelse op ved navn “Explorer.EXE”, hvor der står følgende:

“Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i Angiv tilknytning i Kontrolpanel”

Hvis jeg søger på kontrolpanel i search, så kommer samme fejl frem, men hvis jeg derimod søger på “control panel” eller “control” og åbner den, så kommer jeg ind i kontrolpanel helt uden problemer.

Ved du hvad problemet kan skyldes og hvordan jeg kan få “kontrolpanel” til at virke igen?

Jeg har prøvet at gå ind i standardprogrammer, men kan ikke finde ud af hvad der skal rodes med derinde. Der er dog en del filtyper, hvor der står “programmer er ukendt”. Ved ikke om det har relevans til mit problem.

På forhånd tak

Peter B

0:33
13/1-09

Peter Brun

Admin

2

Hej Peter B

Prøv som det første lige at gøre følgende:
1. Download denne fil til dit skrivebord: exe_lnk-vista.reg
2. Tryk Windowstast+R og indtast: regedit
3. ENTER
4. Vælg Fil-menuen –> Importer.
5. Vælg den hentede fil og lad den importere.
6. Genstart computeren

Ellers, så skal jeg ikke lige kunne sige. Et workaround kunne måske være:
1. Højreklik på Start og vælg Egenskaber.
2. Klik på Tilpas-knappen.
3. Marker Vis som en menu ved Kontrolpanel.

9:33
13/1-09

Peter B

gæst

3

Tak for dit svar, Peter. Det nyttede ikke at importere registreringsværdierne. Den laver stadig fejl.

Sættes kontrolpanel til link, laver den fejl, men hvis jeg højreklikker på den og vælger “vis på skrivebord” kan jeg godt komme til den fra skrivebordet.

Til gengæld virker din workaround, hvis jeg sætter dem som menu i stedet for link.

Nogen idé om, hvad fejlen går ud på? Kan det være fordi computeren er ved at stå af?

14:38
13/1-09

Peter Brun

Admin

4

Hej Peter B

Mit gæt ville være at der er nogle registreringskonflikter eller nogle som er blevet korrupte. Har lige prøvet at samle nogle flere sammen som mere har med Kontrolpanel at gøre. Hvis det ikke virker ved at få disse ind, så ligger problemet nok et helt andet sted, og det nemmeste ville da nok være enten at se om en ny bruger i Windows løser det eller foretage en hel geninstallation af Windows. Den sidste du lige kunne prøve er denne:

controlpanel.reg

13:32
14/1-09

Peter B

gæst

5

Det lykkedes heller ikke med de nye registreringsindstillinger.

Tror jeg overlever med opsætningen som menu i stedet for link. Har ikke fundet andre fejl end den nemlig.

Tak for din tid

Mvh. Peter

Svar på emne: Explorer.exe-fejl i forbindelse med kontrolpanel
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 5 + 1        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster