FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Gendannelsespunkt – kan man det?

BrugerIndlæg

12:13
4/5-08

NKSDK

Medlem

1

Tak for et fantastisk godt og brugbart site – du er en dejligt vidende Vista-sjæl, som jeg kan nyde godt af, nu da jeg har forladt XP, hvor man efterhånden fik opbygget en del kompetencer.

Jeg har lige et enkelt spørgsmål til dig i denne omgang:

Vista (Ultimate) sletter efterhånden gendannelsespunkterne efter devicen 'ældste først'.

Kan jeg, nu da jeg har fået en maskine op at køre perfekt, tage en kopi af et gendannelsespunkt, som jeg ved eventuelt behov på et senere tidspunkt, når punktet egentlig er slettet af systemet, kan paste ind på rette plads og derved få adgang til det igen?

Hvis ja, hvor er det så lige, at Vista lægger sine recovery-punkter?

På forhånd mange tak for hjælpen

Mvh

NKSDK

14:00
4/5-08

Peter Brun

Admin

2

Hej NKSDK

Windows gemmer disse gendannelsespunkter i en mappe kaldt System Volume Information i roden af dine drev. Denne mappe er skjult, så sørg for at slå visning af beskyttede operativsystemfiler til, under Mappeindstillinger.

For at få adgang til mappen, højreklik da på den og vælg Egenskaber. Vælg nu Sikkerhed-fanen og klik på Fortsæt-knappen. Klik på Tilføj-knappen. Skriv dit brugernavn og klik derefter på OK. Vælg de tilladelser du vil have.

Jeg vil dog fraråde dig i at gøre dette sådan, da det er noget træls noget at gå i gang med og meget besværligt. Det som jeg i stedet for synes du skal gøre, hvis du vil have gemt en hel backup er at benytte Ultimates funktion til at oprette en sikkerhedskopi af hele computeren, ved hjælp af Windows Complete PC Gendannelse, som du finder under Sikkerhedskopi- og genndannelsescenter.

14:23
4/5-08

NKSDK

Medlem

3

Hej igen

Tak for hurtigt svar – det anede mig nok, at det bar mod sikkerhedskopi i stedet.

Jeg tror, at jeg i morgen anskaffer mig en xtern hd igen igen, og lægger en fuld backup derpå.

/NKSDK

Svar på emne: Gendannelsespunkt – kan man det?
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 12 + 12        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster