FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Media Player – problemer med afspilling af musikvideoer fra TDC-musik

BrugerIndlæg

12:13
23/9-08

Henriksp

Medlem

1

I forb. med afspilling af musikvideoer fra TDC-musik støder jeg ind i “rettighedsproblemer”. Får et nyt vindue op, hvor der står:
Server Error in '/DRMServerV2' Application

Og nedenunder:
The file '/DRMServer/ErrorPage.aspx' does not exist

Og herefter:
Description: An unhandled exepteion during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originates in the code.

Herefter følger

Exception Details og Stack Trace

Kan jeg gøre noget for at få lov til atspille musikvideoer, som jeg har betalt for via TDC-musik og således også købt på lovformelig vis?

mvh

Henrik S-P

17:32
23/9-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Henrik

Prøv som det første at se hvad denne side siger til det hele.

Hvis den siger god for det, prøv da at gøre følgende:
1. Start en stifinder og naviger frem til:
C:\ProgramData\Microsoft\DRM (ProgramData er en skjult mappe)
2. Slet alt indholdet i DRM-mappen, hvis der er noget.
3. Gå herefter til denne side, og klik på Upgrade-knappen.

Hvis den stadig fejler, prøv da at nulstille alle dine indstillinger i Windows Media Player:

0. Luk Windows Media Player
1. Tryk Windowstast+R, og indtast: regedit
2. ENTER.
3. Naviger frem til: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences
4. Højreklik nu på Preferences-nøglen (mappen) og vælg Slet.
5. Start nu Windows Media Player igen og brug standard indstillinger.

23:04
27/12-08

Poul Johannes Poulse

gæst

3

Hej.! Henrik &: Peter…

Det er en FEJL, med de DRM/koder, hvis man kører med Vista…

Og da, jeg ikke kan se' om de Peter, hentyder til Vista indstillinger, eller til XP

Den indstilling, du hentyder til; med at gå ind på. C:\ProgramData\Microsoft\DRM.

Hvis du mener med Vista, så findes den indstilling, desværre ikke. Fordi der findes, ingen Mappe der, som heder DRM…! - “Jeg har så gavnt, også kikket ind i, System filerne i Vista, for at se' om, de eventuelt gemte sig der, men der var heller ingen, mappe som heder DRM…”

Jeg har det samme problem, med at jeg ikke kan afspille, det jeg har købt, af Musik/Video'er fra TDC, men kun de almindelige, Musik-lyd-filer, så som den musik, som ligger der, men selve Musik/Video'ene; de er helt håbeløse, at få den at køre på Vista…!

Fordi, min Windows Vista, mangler den DRM/mappe, der eventuelt skal til, for at køre det, som er DRM/kodet, hos TDC-YouSee.dk/Musik. “PLAY”

Men de kører fint på, min gamle Pc, som har Windows Xp, og der kan man finde mappen, DRM.      Som nettop mangler i Vista, og hvorfor gør det nu det, må man spørge…???

I Windows Xp, findes den DRM/mappe, i Windows System filer, som oftes ligger i, C:drivet… 

Og hvis jeg, så forsøger at Kopiere filerne, over på en CD/rom via min Xp, og forsøger at afspille det så på min Vista, så sker det bare, at den melder Fejl. Og svaret lyder, bare sådan her.:                                 The file '/DRMServer/ErrorPage.aspx'does not exist.

Jeg har, opdateret min Vista, på den hjemmeside, de hentyder til.:                                               Opgradering af sikkerhedskomponent.   -   http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/da/indivit.asp?force=1

“Men lige meget hjælper det, på problemet. Den går godt nok, i gang med at opdatere sikkerheder, og nøgler og så videre, og til sidst, siger den at min Vista er Opdateret, og tryk på LUK  knappen.!”

Og der, efter var jeg så inde på mine indstillinger, via ProgramDataC:drevet. Men der ligger ingen Mappe i Microsoft Windows Vista, der heder DRM. Hvor den så skjuler sig, 'om' den så er gået ind på systemet, så sker der ingen ting, på min Vista.!?

Jeg har en, meget stærk mistanke; på at DRM/Koder kan nettop IKKE, køre på Windows Vista, men kun på det gamle systemer, så som Xp, og ældre…!

Det bliver ikke bedre med tiden, om alt skal absaludt Kodes ned med DRM/koder, fordi nu kommer det nye system, snart på markedet, så som Windows-7, og den kører sledt IKKE på DRM, i heletaget, eller gør den det.???

Det eneste er, at vente til at TDC-YouSee.dk/Musik opgiver det, med at ned/Kode det hele, som det gør det, i dag.!

Det er nok, bedst at forholde sig til de hjemmesider, som IKKE ned/koder sine Musik-filer, og Video-filer, hvis man vil købe, den slags over Internettet…!

UBS: Husk lige, at man skal aller helst IKKE, gemme sine Musik filer, på C:drevet, eller D:drevet.              Det er bedst, at gemme det på en USB/Harddisk; om noget skulle gå galt, så misser man ikke noget væk, om man skulle komme, til at få et system/nedbrud, så har man det gemt et sikker sted…

Med, v. h.: -  Og, Glædelig Jul, og Godt Nytår.2009…

Poul Johannes Poulsen.

0:15
28/12-08

Peter Brun

Admin

4

Hej Poul

Den fremgangsmåde jeg skrev herover henvender sig til Windows Vista, da spørgsmålet er lagt i Windows Vista-forummet her på siden. Mappen skal kunne findes i både Windows Vista og Windows 7 (her vil alt det samme gælde) dette sted. Men, prøv at se om denne side kan give lidt mere hjælp:
http://support.microsoft.com/kb/891664

Prøv eventuelt at oprette mapperne manuelt. Det vil sige at oprette en mappe kaldt DRM under ProgramData. Opret herefter en mappe kaldet Server i DRM. Således du får “C:\ProgramData\Microsoft\DRM\Server”. Sørg da også for at tjekke om HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DRM\DataPath peger på DRM-mappen (dette er beskrevet i linket herover).

Ellers, så vil en geninstallation af Windows Vista nok få bugt på problemet med det samme. Mappen oprettes ved selve installationen af Windows. Man skal i hvert fald ikke regne med at TDC stopper med at beskytte deres musikfiler med DRM. ;)

Svar på emne: Media Player – problemer med afspilling af musikvideoer fra TDC-musik
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 6 + 3        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

6 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster