FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

min IE hænger (svare ikke)

BrugerIndlæg

16:44
22/11-08

Sjakalen

Medlem

1

Min vista IE hænger et par gange om dagen, nogle gang mere.  

Jeg har lige lagt Vista om pga et mindre driver problem. men den gjore det også før det. alle opdateringer er kørt + SP1. pisser mig lidt af Råbe at den skal lukkes ned i joblisten fordi den ikke svare.

har ikke ins nogle addons til den eller noget, mener det er første gang jeg oplever at den driller

17:03
22/11-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Sjakalen

Som det første så være helt sikker på at du har de seneste versioner af Adobe Flash Player og Java. Ellers kan det også være Internet Explorer trænger til en nulstilling:
1. Vælg Funktioner-menuen –> Internetindstillinger.
2. Vælg Avanceret-fanen.
3. Klik på Nulstil-knappen.
4. Klik på Nulstil-knappen.
5. Vælg Sikkerhed-fanen og klik på Nulstil alle zoner til standardniveauet.
6. Klik på OK.

Gør desuden også følgende:
1. Hent denne fil: iereg.bat
2. Når den er lagt ned på computer, så højreklik på den og vælg Kør som administrator.

Ellers, så sørg også for at eventuelle trejdeparts antivirus/firewall-programmer ikke kører et eller andet “webshield” af en eller anden art. Ellers hvis det er på grund af enormt hukommelsesforbrug af Internet Explorer (forekommer tit ved læsning af mange feeds), er der ingen vej uden om at give den dødsstødet, som du gør.

17:54
22/11-08

Sjakalen

Medlem

3

Nu har jeg opdateret Adobe Flash og Java og Nul stillet IE

Downloadet den iereg.bat

Og det der feeds bruger jeg slet ikke.

Men jeg bruger AVG (free) og den har jo noget Link Scanner… men er det samme som webshield??
men slår jeg det fra, så ligner AVG jo noget der ikke virker på taskbar.. ingen farver på den

Bruger Vista's egen firewall

18:10
22/11-08

Peter Brun

Admin

4

Hej Sjakalen

Alternativt så aktiver LinkScanner inde i AVG igen, så den ikke viser det mystiske ikon i meddelelsesområdet. Deaktiver herefter bare modulet i selve Internet Explorer 7 således:
1. Gå i Internet Explorer til Funktioner –> Administrer tilføjelsesprogrammer –> Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer.
2. Marker AVG Safe Search, og marker herefter Deaktiver.

Så vil modulet være deaktiveret inde selve i Internet Explorer.

18:54
22/11-08

Sjakalen

Medlem

5

Heh du er sq lidt lækker Peter brun Cool det gør jeg så

Tak for hjælpen og ha en god lørdag aften! (c:

19:14
22/11-08

Peter Brun

Admin

6

Det kan du tro jeg vil. God lørdag. Går straks i gang med POSIX tråde i C under Linux. ;)

23:25
24/11-08

PeterF

gæst

7

Hej Peter

oplever det samme når IE hænger / fryser

det sker kun når vista SP1 er installeret..  oplever det ikke  når Vista SP1 ik er installeret

hvordan kan det ske der når IE fryser når Vista SP1 er installeret  og at IE ik fryser  når Vista SP1 ik er installeret ? (det er det jeg kan undre mig en del over)

har norton internet security 2007 installeret men den er ikke konfiguret

jeg bruger  windows firewall i stedet for end at bruge norton firewall

havde  fulgt det som du beskrev det i indlæg nr 2

ifølge det som du skrev at man skal have installeret de nyeste  flash player  og java inden man nulstiller det men i de 2 ting er der jo addons fra flash og java i IE .. fandt osse norton i IE hvor efter de blev deaktivertet efter nulstillet

hvor du nævner de 3part firewall / antivirus programmer

Så kommer min spørgsmål der om norton ind i billede ..

hvor slår man det fra henne  hvis man har antivirus / firewall ??

Mvh

PeterF

23:48
24/11-08

Peter Brun

Admin

8

Hej PeterF

Som det nok kan mærkes er jeg ikke den store fan af alle mulige virusprogrammer og firewalls, men det som der er med Norton Internet Security 2007 er at der kan ske er at nogle ting bliver ustabile ved installering af SP1 mens der er dette program installeret. Det er beskrevet på følgende side, hvor du kan også kan prøve at køre deres SymRegFix.exe:
FAQ: Upgrading to Windows XP Service Pack 3 or Windows Vista Service Pack 1 with your Norton product installed

Ellers med hensyn til deaktivering af Norton sker det således:
Enabling or disabling Norton Internet Security or Norton Personal Firewall

Noget interessant at finde på deres support-sider for folk med Verizon WWAN er:
“iexplore.exe error” appears when you have Norton Internet Security and Verizon Broadband BHO

Ellers, så prøv som en mulighed at se om Internet Explorer bliver mere stabil, hvis du afinstaller Norton. Sørg efter den almindelig afinstallation at bruge Norton Removal Tool:
Download and run the Norton Removal Tool

0:26
25/11-08

PeterF

gæst

9

Peter Brun sagde:

Hej PeterF

Som det nok kan mærkes er jeg ikke den store fan af alle mulige virusprogrammer og firewalls, men det som der er med Norton Internet Security 2007 er at der kan ske er at nogle ting bliver ustabile ved installering af SP1 mens der er dette program installeret. Det er beskrevet på følgende side, hvor du kan også kan prøve at køre deres SymRegFix.exe:
FAQ: Upgrading to Windows XP Service Pack 3 or Windows Vista Service Pack 1 with your Norton product installed

Ellers med hensyn til deaktivering af Norton sker det således:
Enabling or disabling Norton Internet Security or Norton Personal Firewall

Noget interessant at finde på deres support-sider for folk med Verizon WWAN er:
“iexplore.exe error” appears when you have Norton Internet Security and Verizon Broadband BHO

Ellers, så prøv som en mulighed at se om Internet Explorer bliver mere stabil, hvis du afinstaller Norton. Sørg efter den almindelig afinstallation at bruge Norton Removal Tool:
Download and run the Norton Removal Tool

Hej Peter

kan se at den ikke er slået til  (så er den jo ikke  helt konfiguret endnu eller  rettere sagt at den er ikke aktiveret

i IE7 er norton toolbar aktiveret

hensyn til det med verizon .. den er der ikke i listen

udfra det som jeg læser   så er det norton der kan drille lidt når det er IE der fryser , hænger

jeg vil prøve at finde ud af det med den 1 link der når SP1 er installeret men vender tilbage hvis det ikke hjælper .. jeg har lidt  mistanke på at det er SP1 som er synderen når IE går ned / hænger

vil lægge den fejl rapport her   hvis  jeg får en når det sker  efter jeg har installeret SP1

Mvh

PeterF

4:29
26/11-08

PeterF

gæst

10

Hej Peter

så kom den fejl meddelse om IE 

den skrev at den stoppede med at svare  og lukkede sig derefter :-S

Mvh

PeterF

Beskrivelse

Et problem medførte, at programmet ikke længere kommunikerer med Windows.

Problemsignatur

Problemhændelsesnavn: AppHangB1

Programnavn: iexplore.exe

Programversion: 7.0.6001.18000

Tidsstempel for program: 47918f11

Hængesignatur: e918

Hængetype: 32772

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Landestandard-id: 1030

Ekstra hængesignatur 1: 1ec5ba3c1ebc56f89cf12b8b7be2c93d

Ekstra hængesignatur 2: 7573

Ekstra hængesignatur 3: 2f9aac1ea18ea226babc3d04a9dbdb3c

Ekstra hængesignatur 4: 0d1a

Ekstra hængesignatur 5: 8d47690ffd8bc6a59d5783d3ab3a67c2

Ekstra hængesignatur 6: 2b24

Ekstra hængesignatur 7: 7fdd7e77e1ba5f0c85100fc809711791

Ekstra oplysninger om problemet

Bucket-id: 332467956

15:07
26/11-08

Peter Brun

Admin

11

Hej PeterF

En forsøg du kan prøve er at deaktivere alle tilføjelser i Internet Explorer, da det som regel er dem som skyldes at browseren bryder sammen.Gå til Funktioner –> Administrer tilføjelsesprogrammer –> Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer. Deaktiver her alle tilføjelser i alle lister. Dermed kan du, hvis lader være med at aktivere nogle, se om det gør en forskel og langsom prøve at aktivere tilføjelser igen. Dermed kan du i sidste ende måske finde frem til hvilken tilføjelse som er ustabil, hvis det altså er en tilføjelse som ødelægger det. Et alternativ er også at prøve at se om IE8 har en bedre virkning.

8:54
6/1-09

Sjakalen

Medlem

12

Hey Peter.

Jeg var måske lidt for hurtig til at skrive at dine tips virket på på min IE. sorry men den hænger sq stadig :’( men har imellem tiden fundet ud af at flere af mine venner på msn åbenbart har samme problem med at den hænger (ikke svare) op til flere gange om dagen.

Må tilstå at jeg synes det er lidt skummelt at man kender flere der har samme problem med IE??

Så tænkte på om det kan være en opdate man har downloadet fra windows opdate som er vind og skæv??

PS. Kan du sige noget om hvornår IE8 er klar til download ? inden jeg ins. beta versionen :)

15:58
6/1-09

Peter Brun

Admin

13

Hej Sjakalen

Vil ikke tro det er nogen Windows Update opdatering, da jeg har både en 32-bit og 64-bit det kører helt uden problemer på, hvis bare man ikke åbner alt for meget på en gang. Hvis der bliver åbnet rigtig meget, så kan jeg godt opleve at jeg skal til at lukke den manuelt ned, da hukommelsesforbruget er ekstremt højt. Det som jeg synes du skal prøve er at vente til at den endelige IE8 bliver udgivet og se om det kommer til at fungerer lidt bedre.

Ellers, så prøv at tjekke dine problemrapporter og se om de indeholder lidt mere om selve problemet. Gå til Start –> Kontrolpanel –> Problemrapporter og løsninger –> Vis problemoversigt. Højreklik på et problem og vælg Vis problemdetaljer for at få vist flere detaljer.

16:22
6/1-09

Sjakalen

Medlem

14

Kan du sige noget om hvornår IE8 kommer.. snakker vi om uger eller måneder??

16:38
6/1-09

Peter Brun

Admin

15

Hej Sjakalen

Det sidste jeg hørte var at den kunne forventes omkring april-måned.

8:14
7/1-09

Xy

gæst

16

Jeg har ligeledes vista med diverse opdateringer. Min internet explorer gør det samme og har gjort det længe nu. Det er kun periodisk MEN irriterende. Jeg har prøvet betaversionen af IE8. Det er det samme.

Det minder mig om YouSee (TDC) og deres setboxe til kabeltv HD. De kommer med løsninger om at pisse i modvind og flytte apparatet og bruge 20 dobbeltskærmet ledning osv. (lettere overdrevet). Der ER EN FEJL I BROWSEREN. Jeg har været alt for længe om at skifte til FIREFOX.  DEN VIRKER.

12:40
7/1-09

Sjakalen

Medlem

17

Ja det mener jeg også.. sq lidt underligt at sådan en fejl opstår midt i det hele?? da min virket 100% for en 3-4 måneder siden. hvilket også var grunden til at jeg lage vista om sidst i now. (da jeg lavet denne tråd) var netop fordi den har drillet mig i flere uger :(

Jeg ins en Avant Browser i går, men har slettet den igen, den virket fint, men kan bedre li at se på IE :)

http://www.avantbrowser.com/index.html

Svar på emne: min IE hænger (svare ikke)
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 9 + 11        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

6 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster