FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Nulstille WMC i Vista home Premium

BrugerIndlæg

13:49
15/1-09

AlexF

Medlem

1

Nu har jeg ledt og jeg mener du har beskrevet det, men kan ikke finde det.

Er det muligt at nulstille alt i Windows Media Center (indstilling af land, postnummer, programmer o.s.v.) - starte helt forfra ?

15:20
15/1-09

Peter Brun

Admin

2

Hej AlexF

Hvis du vil nulstille det fuldstændigt så slet følgende nøgler i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center

Tag eventuelt en backup/eksport af disse inden. Når de er slettet, så åbner du Windows Media Center, hvormed den vil ud som den gjorde fra start af.

Ellers, hvis du bare vil konfigurere noget igen så gå i Windows Media Center til Opgaver –> Indstillinger –> Konfiguration af Windows Media Center.

18:31
15/1-09

AlexF

Medlem

3

Hvis jeg forstår dig ret, er det alt i hele mappen “Media Center” der skal slettes?

Det gik fint i “HKEY_CURRENT_USER…” men jeg kan/må ikke slette i “HKEY_LOCAL_MACHINE\…”

Media Center giver en meddelelse om at  

PROGRAMFEJL -”en kritisk mediacenter-proces mislykkes. Genstart computer og prøv igen. Hvis problemet forsætter, skal du kontakte hardwareproducenten for hjælp.”

Efterfølgende kommer den med en meddelelse om at der ikke er installeret en TUNER. Men det er der i henhold til enhedshåndteringen.

Her har jeg så forsøgt at fjerne tuneren fra enhedshåndteringen – genstartet og gennem recovery geninstalleret driveren. Dog stadig uden resultat.

Kan de forskellige andre programmer der er preinstalleret på notebooken (Acer Aspire 6920G) have indflydelse på fejlen.

Jeg har nemlig set Media centeret i funktion med flere af de gratis digitale programmer. Så der virkede det, og vil gerne have den til det igen.

Håber du har et forslag, ellers må jeg ty til en genoprettelse.

13:57
16/1-09

Peter Brun

Admin

4

Hej AlexF

Det lyder ikke så godt. Det bedste vil nok være at vende tilbage, så alle disse registreringer er der igen. Enten ved hjælp af de backup/eksport som du måske fik lavet eller ved brug af systemgendannelse. Og så herefter benytte de forskellige konfigurationsmuligheder under Opgaver –> Indstillinger. Hermed vil du også kunne sætte de fleste indstillinger til det du ønsker igen.

17:27
16/1-09

AlexF

Medlem

5

Tak for svaret Peter,og det ender nok med at der skal en total recovery til.

Men så'n er det når man piller for meget

Svar på emne: Nulstille WMC i Vista home Premium
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 10 + 12        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster