| Bruger | Indlæg |
|
|
|
|
|
|
Efter megen søgning på nettet viser det sig at det er en kompleks fejl som ikke umiddelbart er til at rette, mange forsøger ihvertfald i øjeblikket. Måske enda også Microsoft
En lille mulighed har dog vist sig i en anden forbindelse .
Løsningen går i sin enkelthed ud på at resette Windows update funktionen, og det lyder jo meget logisk…
Da den er beskrevet på engelsk, ville jeg spørge om nogen vil oversætte trin vejledningen, da der tilsyneladende er forskel mellem den engelske og danske versionen af vista !
Det ville være ærgeligt hvis man fik ekstra problemer, blot fordi man fordi man havde misforstået forklaringen…
| |
You receive a “0×80070002″ or “0×80070003″ error code after you download an update from Windows Update, from Microsoft Update, or from Windows Server Update Services http://support.microsoft.com/kb/910336/en-us
1. Stop the Windows Update service (make sure you are logged on as an Administrator)
Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and click Stop.
2. Click Start, type %windir% in the Start Search box, and then press ENTER.
Locate and open the SoftwareDistribution folder. Clear the contents of the DataStore folder and the Downloads folder.
3. Start the Windows Update service
Start button || Control Panel ||System and Maintenance ||Administrative Tools Double-click Services (Provide the Administrator password or confirmation if prompted to do so.) Right-click the Windows Update service and click Stop.
This procedure will erase your history on the Windows Update Site.
You can check which updates are installed on your computer by –
Start button || Control Panel || Programs Under Programs and Features – click View installed updates. |
Fulde tråd findes her
http://windowshelp.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.mspx?&query=800B0100&guid=&sloc=en-us&dg=microsoft.public.windowsupdate&p=1&tid=f9d1e661-c4ec-4961-bd3a-c06fbfc2c1a0&mid=f9d1e661-c4ec-4961-bd3a-c06fbfc2c1a0
|
|
|
|
|
Dansk fremgangsmåde:
1. Skriv i Start søgning: services.msc 2. ENTER 3. Højreklik på Windows Update i listen, og vælg Stop. 4. Skriv i Start søgning: %windir%\SoftwareDistribution 5. ENTER 6. Slet alt indholdet af mapperne DataStore og Downloads. 7. Følg nu trin 1 til 2 igen, find Windows Update i listen, og vælg Start.
Hvis det ikke hjælper, prøv da at se om du ikke kan finde frem til det jeg svarede med sidst. Ellers er der også muligheden for at prøve en systemgendannelses til et tidligere tidspunkt, og se om den så vil kunne installere pakken.
|
|
|
|
|
Rigtig mange tak for hjælpen Peter,
Jeg prøver at gøre som du beskriver senere på natten.
Nu kan andre brugere også være med , måske i en anden forbindelse hvor Windows Update ikke fungere optimalt
Jeg har en lille forventning til, at reset af systemets update måske er en del af løsningen , den ligger ligesom i forlængelse af problematiken, selvom brugerne frustrationer og Microsoft tavshed tyder på at problemet er større end som så…
Systemgenopretningen til et tidligere tidspunkter hjælper på ingen måde, hvilket flere også bekræfter , så ingen grund til at bruge tid mere tid på det i denne forbindelse.
Jeg har iøvrigt også foretaget oprensning af PCéren med Advanced WindowsCare Personal Edition , hvis firma iøvrigt også står bag det verdenskendte og særdeles populære AWG (8.0) antivirusprogram.
Intet mindre end over 500 fundende og rettede fejl (!) blev det til, så ydelsen og driften er nu optimal som man kan forlange af Vista… Den har desværre stadig den vane at lukke Internet Explore engang imellem uden umiddelbar grund, men den åbner adgangen med det samme igen. Den fejl er formentlig rettet i SP1.. men det må jeg altså vente lidt på endnu..
Rense programmet Advanced WindowsCare Personal Edition er gratis, på dansk og hjælper med at beskytte reparere og optimisere ens computer, så den ikke bliver langsom, fryser, lukker ned osv, derudover finder den frem til andre funktioner som evt mangler på PCeren .
Jeg kan ikke anbefale at bruge penge på andre rense programmer o.l. (som jeg desværre i min frustration også lige fik gjort!) f.eks det kendte (berygtede) Registry Rechanic, det var penge lige ud af vinduet, for ovenstående gratisprogram gjorde det nemlig meget bedre!, men så blev jeg da lige 40$ klogere!
Derudover trækker Registry Mechanic automatisk og uopfordret penge fra din bankkonto hvert år for at programmet skal fortsætte og måden som du fravælger denne “betalingsservice” er utrolig (naturligvis) besværlig.
Begge programmer,-Advanced WindowsCare Personal Edition og AWG 8.0 kan fåes i en gratis og købeversion, hvor den væsentligste forskel er nogle mere avancerede funktioner, foruden at de at opdateres automatisk.
Find de anmelderroste programmer her http://www.iobit.com/avg-com.html
|
|
|
|
|
I nat fik jeg reset Windows update funktionen, som Peter Brun beskrev tidligere i tråden .
Den gode ting var, at historikken blev slettet, for det var virkelig en pine at se de mange gentagende mislykkes forsøg på at installere servicepakker, så nu er der ligesom startet på en frisk. Dernæst blev der fundet 2 små opdateringer, hvoraf den ene mislykkees…
Med hensyn til at få lov til at installere SP1 var der desværre ingen forandring at spore… Præcis som før som downloades programmet,- der installeres ca 50 %, hvorefter programmet efter et stykke tid fortæller at installationen er mislykkes.
AWG 8.0 antivirusprogrammet har iøvrigt advaret mig om ufattelige mængder af spyware på PC èn , (find scaningsresultat i AWG – vælg advarsler) mange tusinder små programkoder der fisker efter oplysninger, og efter jeg at jeg bedt AWG om at fjerne disse småspyware programmer, så røg maskinen op i et helt andet gear, så endnu en god grund til at anskaffe sig AWG,- det til trods for at jeg har været “beskyttet” hele tiden, men bare ikke mod spyware der i nogen tilfælde kan være farlige og kan give “klumper” i afviklingen af programmer.
Fjernelsen af spyware ændrede desværre heller ikke på SP1 problematikken.
Da alt det “nemme” nu er forsøgt, er det på tide at de kloge får chancen , så jeg vender tilbage til Peter brun
Peter Brun skrev tidligere:
1. Åbn en Kommandoprompt (søgefeltet under Windows startknappen)
2. Skriv %windir%\logs\CBS\ og find dernæst filen CheckSUR.log.
|
|
|
|
|
Hej Erik Jensen
Yepper, så mangler vi bare lige den liste med filer, for at jeg kan se nærmere på det. Gør helt præcist følgende.
1. Åbn Start | Alle programmer | Tilbehør | Kommandoprompt
2. Skriv helt præcist: tree %windir%\CheckSur /F /A > filtræ.txt
Sådan det ser således ud, efter du har trykket på ENTER.

3. Åben nu en Stifinder og naviger til placeringen som står på nederste linie herover. I dette tilfælde C:\Useres\Peter Brun (Users ses som Brugere i stifinderen). Her vil du finde en fil kaldt filtræ.txt, som du så åbner.
|
|
|
|
|
Hej peter, så fik jeg også arbejdet lidt med stifinder (start/programmer/tilbehør/stifinder)
Jeg troede at udskriften ville blive lang, men her er hvad “filtræet” viste, – måske har jeg gjort noget forkert (igen), og så beklager jeg…
Mappetr‘ for diskenheden BOOT Diskenhedens serienummer er CC06-E5A6 C:\WINDOWS\CHECKSUR \—v1.0 base.cab ldrgdr.cab wave1a.cab wave1b.cab
|
|
|
|
|
Hej Erik Jensen
Så tror jeg vi har løsningen… måske 
Det som her gerne skulle være situationen er at CheckSUR.log beskriver de manifester/filer som mangler. Disse filer som den her beskriver mangler i C:\Windows\servicing\Packages, skulle du gerne kunne finde i en af cab-filerne, som var placeret i C:\Windows\CheckSur\v1.0. Gør da helt præcist følgende:
1. Åbn hver enkelt af cab-filerne (dobbeltklik på en cab-fil i stifinderen).
2. Tjek for hver enkelt cab-fil om du kan finde følgende filer (4 mum-filer og 4 cat-filer):
Package_1_for_KB905866~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.17.0.mum
Package_2_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.mum
Package_2_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.mum
Package_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.mum
Package_1_for_KB905866~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.17.0.cat
Package_2_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.cat
Package_2_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.cat
Package_for_KB946041~31bf3856ad364e35~x86~~6.0.1.0.cat
3. Find hver eneste af disse filer, og kopier dem til C:\Windows\servicing\Packages.
3,5. Slå desuden de opdateringer til, som du tidligere har slået fra.
4. Genstart computeren, og prøv nu at opdatere Windows.
|
|
|
|
|
Hej Peter Brun
Har forsøgt det som du har forslået, men det lykkes desværre ikke, måske har du et par kommentarer dertil .
Måske var der installeret nogle programmer som ikke kunne arbejde sammen?
Nu er jeg under alle omstændigheder tilbage på nettet igen, efter jeg besluttede at lave en absolut total geninstallering af Windows styreprogrammet inklusiv PC ens styredrivere,
Nu skal jeg begynde det lidt kedelige arbejde med at installere driverne til de forskellige enheder jeg har tilsluttet PCeren, men fordelen er vel at der imellemtiden måske er kommet nogle nye forbedrede drivere dertil …
Windows update fandt iøvrigt straks 55 vigtige opdateringer og de blev alle installeret uden problemer 
SP1 blev desværre ikke fundet via update, og nu spekulere jeg på om det mon ikke skyldes at jeg ikke har fået installeret de nødvendige (hardware) drivere installeret endnu (som du beskriver på forsiden under SP1 forklaringen http://support.microsoft.com/kb/948343
Det må jo komme an på en prøve, men jeg slutter for inat og jeg vil vende tilbage imorgen og se på det med friske øjne
Under alle omstændigheder takker jeg for din hjælp , det har været en oplevelserig dag men det vigtigste har været at jeg har fået selvtilliden igen efter at havde lidt nogle gevaldige knæk, men et par trøstende ord og en hjælpende hånd det rigtige sted, hjalp gevaldigt, 
|
|
|
|
|
Hej Erik Jensen
Hehe, vi må sige den var lidt svær at løse, hvis ikke umuligt af mange grunde, da vi prøvede forskellige ting af via SharedView i går, som ikke viste sig at fungere alligvel. Håber du fik gemt alle filerne du havde brug, og er godt igang igen.
Med hensyn til, hvorfor den ikke finder SP1, er dette nok på grund af den endnu ikke har alle opdateringer, sørg her for at tjekke Windows Update igen og igen efter installations af de forrige opdateringer. Ellers er den anden løsning at hente hele SP1 ned på harddisken og installere den herfra, så skal man ikke døjes med at få alle opdateringerne hentet via Windows Update. Prøv dog at opdatere med alle opdateringer via Windows alligevel. Ellers finder du den selvstændige pakke med SP1 her:
Windows Vista Service Pack 1 – alle sprog – EXE – 32-bit
|
|
|
|
|
Hej peter.Jeg sidder med nøjagtig samme problem(og ved en del gør).
Når jeg henter SP1 manuelt og forsøger at installerer,melder den fejl,så det virker heller ikke.
|
|
|
|
|
Hej Mads
Hvis den giver en reel fejlmeddelelse ved installation ligesom i ovenstående tekster, så er det nemmeste enten at foretage en “reparations-installation” af Vista på sig selv igen eller foretage en hel genintallation af Vista (formatering). Den letteste her således at reinstallere Vista på sig selv igen, uden at miste brugere og dets filer, programmer, indstillinger osv. Det eneste du mister er dine gamle Windows filer.
Fremgangsmåden til en sådan reparations-installation er: 1. Start op i Windows Vista. 2. Isæt Windows DVD'en. 3. Start Setup.exe fra DVD'en. 4. Klik på Installer. 5. Vælg længere inde i forløbet ved installationstype, Opgrader.
|
|
|
|
|
det prøver jeg lige
|
|
|
|
|
nå ja,det er for øvrigt denne fejl meddelelse jeg får.
0×80070002
|
|
|
|
|
Nu er jeg lige pludselig blevet i tvivl om jeg har SP1 installeret. Jeg gik herind : http://support.microsoft.com/kb/948537
Og der kunne jeg finde den opdatering som de skriver skal afinstalleres. Men når jeg går ind under Windows Update, så kan jeg ikke finde den der.
I øvrigt har jeg RC1 kørende, men giver det problemer med at installere SP1? Jeg er træt af at der står “Vurderingsversion…” nede i hjørnet, så jeg håber jeg kan komme af med det.
|
|
|
|
|
Hej Lasse
Du kan tjekke om du har SP1 installeret ved at gå til Kontrolpanel –> System. Her vil der stå Service Pack 1 i de øverste felter, hvis den er installeret. Hvis der desuden står et version nummer har du en beta-version installeret. Hvis du har en sådan installeret, skal du afinstallere den før du kan installere den endelige SP1, ved at gøre følgende:
1. Åben Kontrolpanel. 2. Dobbeltklik på Programmer og funktioner. 3. Klik på Vis installerede opdateringer.
I denne liste vil du finde en opdatering kaldet Service Pack til Microsoft Windows (KB936330). For så at få fjernet denne højreklikker du simpelt på den, og vælger Fjern.
(P.S. Da RC1 også kan betyde en beta-version af selve Vista fra meget meget langt tid siden, så skal det siges at SP1 ikke kan installeres på denne.)
|
|
Spørgsmål og svar overført fra forsiden…
Hej Peter Brun
I lighed med så mange andre får jeg en speciel fejlmeddelelse når jeg forsøger at downloade SP1. til Vista (premium 32 bit version). Samme fejlkode har jeg også fået tidligere ved forsøg på downloade KB946041. Den opdatering har jeg måtte slå fra (!) mens andre opdateringer lykkes fint…
Det interesante er, at programmet “parat-enhedsværktøj til systemopdatering KB947821, som en bruger anbefalede at downloade for at løse problemet, også blev installeret fint…men at det iøvrigt ikke løste problemet..
(det havde også været for nemt..)
Maskinen er iøvrigt præinstaleret med Vista Premium på en lækker Medion PC med max ydelse købt for 2 måneder siden i Aldi,- anbefales…altså Medion og ikke Aldi
Fejlkoden hedder 800B0100, og en søgning via Google viser at Microsoft ikke vil /kan svare på hvad problemet skyldes, og dette spørgsmål forsøges besvaret af rigtig mange det sidste års tid,men uden klart resultat.
Netop nu forsøger jeg at “reparere” Vista efter dine anvisninger, men det løser ikke problemet.
Derudover har jeg fjernet mit antivirus program og en således at jeg kun har Windows egen kørende. foruden hjeg har fjernet Nero brænder/player og BeoPlayer, pragrammer som mens at kunne konflikte med update.
Måske gemmer der nogle tekniske løsninger omkring denne kode, men umiddelbart findes der ingen forklaring
Ideer?
Jeg burde måske nævne i forbindelse med ovenstående, at download mislykkes både når det gælder den automatiske update, men også via en manuel download fra Microsoft…