| Bruger | Indlæg |
|
8:18 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 26 |
|
|
Jeg har fået et problem med at alle mine ikoner i meddelelsesområdet på processlinien til højre vises. Normalt burde de inaktive ikoner ikke vises, men < tegnet er forsvundet og jeg ved ikke hvordan det fås tilbage så at Vista selv holder styr på ikke at vise de inaktive ikoner. Er der nogen der kan hjælpe?
–liebach
|
|
|
10:36 28/12-08
| AlexF
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 69 |
|
|
højreklik på proceslinien -> vælg egenskaber -> vælg fanen meddelelsesområde -> sæt flueben i feltet “skjul inaktive ikoner”
|
|
|
12:08 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Hej, det har jeg gjort, også prøvet at sætte det af og reboote og sætte på igen, men det hjælper ikke. Og det er ret irriterende da jeg har mange ikoner i dette område og de fleste burde skjules automatisk. Er der mon andre forslag?
|
|
|
13:54 28/12-08
| AlexF
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 69 |
|
|
Efter kontrol af, at der er sat tjek ved “skjul inaktive ikoner” – har du så prøvet at kikke på “tilpas” for at se hvad de forskellige ikoner er sat til?
Her kan du markere de enkelte ikoner og vælge mellem
Skjul når inaktiv eller skjul eller vis
|
|
|
14:26 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Ja, jeg har checket hvad de står til, de står til Skjul hvis inaktiv allesammen, så det er ikke der der er et problem…
|
|
|
14:29 28/12-08
| Mathias
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 141 |
|
|
|
14:32 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Ja det gør og det er kun på min bruger der er opstået det problem, på de andre logins virker det fint med at skule de inaktive ikoner og < er der som det skal være, så jeg ved ikke hvad der er galt på “mig selv” (mit eget login)…
|
|
|
|
|
Hej liebach
Prøv at gøre følgende: 1. Tryk Windowstast+R og indtast: regedit 2. ENTER 3. Naviger frem til: HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify 4. Højreklik på både IconStreams og PastIconsStream og vælg Slet. 5. Genstart computeren.
Ellers, så prøv når du er under tilpasningen af ikonerne i meddelelsesområdet at vælge selve indstillingen Skjul, for at tjekke om den overhovedet virker.
|
|
|
15:56 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Hej Peter, har gjort som du sagde og < kommer nu. Jeg kan i registreringsdatabasen se at nøglen IconsStream bliver gendannet, men nøglen PastIconsStream er der ikke…. Har du en forklaring på dette?
|
|
|
16:06 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Hej igen Peter, jeg prøvede lige at logge af og på igen og nu er begge nøgler der. Så mon ikke det er fordi der skal gå lidt tid inden de inaktive ikoner skjules da de nu vises alle sammen???
|
|
|
|
|
Hej liebach
Yep, ikonerne skjules først så snart de har været der i lidt tid og ikke ændret status (det er “Skjul når inaktiv”). Du kunne prøve at angive at en af dem skal være skjult under “Tilpas”.
|
|
|
16:25 28/12-08
| liebach
Medlem
| | | |
|
|
|
Hej Peter, ok – tak for hjælpen, fortsat god søndag!
|
|