FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Vista går i dvale/standby, vistnok ved tryk på “ch”

BrugerIndlæg

10:31
30/12-08

chagen

Medlem

1

Hej Peter

Tak for supergodt arbejde her på siden. Imponerende viden, som jeg håber jeg nu kan benytte.

Jeg har nu (et par gange) geninstalleret Windows Vista på min PC. De seneste to gange opstår det problem, at jeg når jeg trykker “ch”, så går maskinen i dvale/standby. Lidt upraktisk når man hedder Christoffer :-)

ch-kombinationen er det tætteste jeg kommer på hvad der udløser tilstanden, men noget godt råd til hvad der kan være årsag og evt. løsning til dette?

Mange hilsner

Christoffer

18:45
30/12-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Christoffer

Jeg har tidligere oplevet at sådanne ting med tastature som opfører sig underligt skyldes en fejl i den nuværende BIOS på computeren. Så det første jeg synes du skal undersøge er at se om der findes en nyere BIOS til din computer (hvad er mærket/model?).

13:39
2/1-09

chagen

Medlem

3

Hej Peter

Super, det er en Medion MD 96630 ML… hvor finder jeg en opdatering og hvordan installeres den?

Hilsner Stoffer

15:03
2/1-09

Peter Brun

Admin

4

Hej Christoffer

Indtast 96630 i MD/LT-feltet på denne side: http://www.medion.dk/ (Gå til Service & Support –> Drivere og opdateringer)

Hvis det ikke løser problemet, prøv da at kigge på nogle af de programmer som er installeret på computeren. Prøv at lukke nogen ned og se om det er nogle af disse. Ellers, så skal du i sidste ende nok tage kontakt til stedet hvor du købte bærbaren eller hos Medion.

Dog en ekstra ting, som du kan prøve er at deaktivere dvale helt:
1. Gå til Start –> Alle programmer –> Tilbehør.
2. Højreklik på Kommandoprompt, og vælg Kør som administrator.
3. Indtast: powercfg.exe /hibernate off
4. ENTER

15:32
4/1-09

CHAGEN

gæst

5

Hej Peter

Det ser ud til at have hjulpet med BIOS opdateringen, trods en del efterfølgende problemer med den trådløse forbindelse.

Tusind tak for hjælpen. Thumbs up!

Hilsner Christoffer

Svar på emne: Vista går i dvale/standby, vistnok ved tryk på “ch”
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 11 + 6        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster