FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Dvale/standby

BrugerIndlæg

0:24
27/8-08

Elisabeth

gæst

1

Hej,

Jeg har en forholdsvis gammel bærbar med windows xp home edition på og her for et par dage siden ville jeg rydde lidt op i det hele og slettede derfor alt på computeren og installerede det hele påny. Det er som sådan gået fint og smertefrit, bortset fra at computeren ikke længere er i stand til at bruge funktionen dvale eller standby!

Jeg har selvfølgelig prøvet inde i kontrolpanelet, strømstyring og at vælge “hvad der skal ske når jeg lukker låget på bærbaren” men her har jeg kun valgmuligheden: “gør intet”. Jeg har læst mig til at der under strømstyring også skulle være en hel fane ved navn dvale, men den er der heller ikke længere!

Går jeg ind i Start og ”luk computeren” kan jeg godt se standby knappen, men det er ikke muligt at trykke på den… Det virker som om at computeren ikke har funktionen længere!

Jeg er gået ind i bios for at se om apm (har fået at vide at det har noget med dvale funktionen at gøre) står som disabled og håbede at det var der problemet lå, men den er sørme sat til enabled, så det er jo som det skal være…

Så ja nu har jeg ingen gode ideer og da jeg bestemt ikke er nogen it haj, håber jeg på at du havde nogen gode råd til mig? Denne funktion er nemlig helt uundværlig for mig :-(

På forhånd tak

Elisabeth

12:11
27/8-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Elisabeth

Hvis du inde i BIOS har mulighed for at vælge ACPI Type skal du her vælge S3 eller S4. Hvis du ikke har sådan en ACPI-indstilling er tingene OK derinde. Ellers så være helt på at grafikkortdriveren er installleret. Find driveren til dette ved at gå til bæbarproducentens hjemmeside og find deres driver-sektion og find da din bærbar. Installer alle de drivere du finder her til din bærbar, samt sørg for at den er opdateret med alt fra Windows Update.

13:17
27/8-08

Elisabeth

gæst

3

Tak for dit svar.

Jeg har været inde i bios, men den har ikke en acpi indstilling. Er nu inde på producentens hjemmeside for at finde drivere, men skal bruge navnet på min computermodel og det har jeg ingen anelse om. Hvordan finder jeg ud af det, for har ingen dokumentation længere på computeren…?

13:47
27/8-08

Peter Brun

Admin

4

Hej Elisabeth

Som regel er dette til at finde på bunden af computeren. Så prøv at lukke bærbaren og vend den om. Der skulle du gerne finde modelnavn og modelnummer på et eller andet klistermærke, hvis det ikke er slidt af.

Hvis du ikke kan finde, står det nogle gange også under systemoplysninger. Denne starter du ved at åbne en Kør (Windowstast+R) og indtaster msinfo32.exe.

14:09
27/8-08

Elisabeth

gæst

5

Ja klistermærket er slidt helt af..

Jeg får disse oplysninger når jeg går ind i kør:

Systemproducent Gericom
Systemmodel HUMMER
Systemtype X86-baseret PC
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2200 Mhz
BIOS-version/dato American Megatrends Inc. 1.08, 13-10-2003
SMBIOS-version 2.3

Men inde på gericoms hjemmeside er der flere forskellige typer hummer-computere, de har alle et nummer der starter med 75 og det kan jeg ikke se nogen steder på min computer. Ødelægger jeg computeren hvis jeg downloader en driver der ikke er helt egnet til min computer?

14:47
27/8-08

Elisabeth

gæst

6

Glem mit sidste indlæg, jeg har fundet den rigtige driver og både standby og dvale virker nu fint på computeren.

Tusind gange tak for hjælpen :-)

Fortsat god dag

Elisabeth

Svar på emne: Dvale/standby
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 2 + 1        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster