FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

PCplus problem med drev A:

BrugerIndlæg

11:30
10/5-08

Stig Lenskjær

gæst

1

Jeg har ikke fast floppy drev men har købt et usb floppy drev der aut. installerer sig med et A: og B: drev.

B: drevet virker fint men A: drevet er åbenbart driveropsat som om det var et fast drev

jeg skal genindlæse datafilerne i PCPLUS men det kræver A: drev så hvordan løser jeg problemet

1) få A: til at virke USB driver 2) få Pcplus til at ændre indlæsnings disk fra A: til B:

mvh/stig

14:36
10/5-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Stig Lenskjær

Det som vi kan gøre for at løse begge problemer er at få A-drevet til at virke som det skal. Det du skal gøre er følgende:

1. Tryk Windowstast+R
2. Indstast: regedit
3. ENTER
4. Naviger frem til: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
5. Højreklik på \DosDevices\A: og vælg Omdøb. Giv den f.eks. navnet \DosDevices\S:
6. Højreklik på \DosDevices\B: og vælg Omdøb. Giv den navnet \DosDevices\A:
7. Højreklik på \DosDevices\S: og vælg Omdøb. Giv den navnet \DosDevices\B:
8. Luk regeistreringsdatabasen.
9. Gå til Kontrolpanel –> Administration –> Computeradministration.
10. Vælg i venstreside Enhedshåndtering.
11. Find punktet med Diskette…, udvid det og højreklik på hver eneste element her og vælg Fjern.
12. Find i listen også punktet USB-controlere, udvid det og find noget med USB Floppy…, højreklik på det og vælg Fjern.
13. Gå nu til Handling-menuen og vælg Søg efter hardwareændringer, og installer det den finder.
14. Genstart computeren nu, og gå med det samme ind i BIOS. (lad denne ikke komme ind i Windows før, du har udført dette sidste punkt)
15. Inde i BIOS, find punktet “Floppy/Diskette” og deaktiver det (disabled).
16. Genstart computeren og start op i Windows XP.

Efterfølgende skulle du nu gerne finde A-drevet, hvilket så vil være det som virker. Og på samme tid skulle du ikke have nogen problemer med programmet, som jeg desværre ikke kender til.

15:48
10/5-08

Stig Lenskjær

gæst

3

det gik jeg galt i men!!! floppydisk A: virker perfekt nu!

vejledningen var 100 god og letlæseligt og virkede i 1. forsøg og filerne er gendannet perfekt 1000 tak og undskyld hvis jeg kom til at sende nogle nonsens svar Grine jeg ville godt markere at spørgsmålet var løst ?

Svar på emne: PCplus problem med drev A:
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 2 + 9        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

7 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster