FORUM LUKKET: Efter mange overvejelser har jeg valgt at lukke dette forum på ubestemt tid. Tak for forståelsen.
Det vil fremover stadig være muligt at svar på spørgsmål via min e-mail eller som kommentar på relevante artikler.
Klik her for mere information.
- Peter Sandberg Brun
Aktuel bruger: Gæst Log ind
Overvej venligst registrering

Søg 
Søg forummer:

Windows Media Player viser ikke dvd korrekt

BrugerIndlæg

23:34
16/11-08

JesperS

gæst

1

Til Peter Brun.

Måske du kan hjælpe med et godt råd omkring WMP11 med FreeDVD Codec ver. 1.0.

Når jeg vil afspille en CVD kan jeg ikke se hele film billedet, der bliver skåret måske 1/5 af billedets højre side. Som om billed formatet som er aflangt ikke kan passe ind. Er der et sted dette kan indstilles. På en anden bærbar med samme WMP11 og samme codec fungerer det perfekt.

Med VLC media player virker det som det skal, men jeg vil gerne have en løsning på WMP problemet. Er der et eller andet sted i opsætninger dette kan justeres? Synes jeg har prøvet alle menuer og indstillinger uden nogen ændring.

Mvh. JesperS

23:50
16/11-08

Peter Brun

Admin

2

Hej Jesper

Har ikke selv afprøvet FreeDVD Codec ver. 1.0, men synes du skal afinstallere den. I stedet for så gør følgende for at få Windows Media Player i Windows Vista Basic/Business til at afspille almindelige dvd'er:
1. Hent K-Lite Codec Pack Standard herfra.
2. Start installationen.
3. Ved punktet Select Components vælg da Deselect all i dropdown-menuen.
4. Marker de to komponenter: MPEG-2, DVD og AC3/DTS/LPCM.
5. Fuldfør installationen

Jeg har selv installeret det ovenstående på flere computer, hvor den afspiller dvd'er helt perfekt i både Windows XP og Windows Vista.

21:26
17/11-08

JesperS

gæst

3

Hej Peter Brun

Tak for råd om at installere K-lite codec pack. Det hjalp på mit problem, men det driller stadig lidt. Nu får jeg vist hele DVD filmens billede, der er bare problemer med proportionerne.

I WMP med K-lite vises min DVD i formatet 3:4 selv om den egentlig skulle være 9:16. I VLC media player kan jeg indstille dette under Video, Aspect rate, men jeg kan ikke finde en tilsvarende mulighed i WMP. Har prøvet “Fit Video to Player ..” og “Fit Player to Video …” men jeg kan ikke få det ønskede resultat. Måske du har et godt forslag?

Venlig hilsen, Jesper S

13:25
18/11-08

Peter Brun

Admin

4

Hej Jesper

Prøv at hente IfoEdit, som findes her:
http://www.videohelp.com/tools/IfoEdit

Start IfoEdit, tryk på Open og åben en af de de IFO-filer (en midt imellem) som befinder sig på DVD'en (video_ts). Prøv at tjekke hvad der står som bredde-højde-forhold. Kig efter linjen under “Title Set (Movie) attributes:”. Hvis den her er defineret som 4:3 kan Winows Media Player ikke finde ud af det. Så må du nok afspille den i VLC. Det vil da nok være det bedste at benytte. Ellers, er det kun 1 type DVD'er som det sker ved, eller er det alle?

Svar på emne: Windows Media Player viser ikke dvd korrekt
Vigtig information: Vær opmærksom på at forummet fra 19/1 bliver låst/lukket frem til 23/1.

Gæste navn (kræves):

Gæste e-mail (kræves):

Guest URL (required)

Matematik kræves!
Hvad er summen af: 7 + 4        (kræves)

Emne svar:

Om forummet som har kørt siden 12/4-08

Lige nu online:

5 gæster

Flest online på samme tid: 52

Forummer:

Grupper: 2

Forummer: 8

Emner: 514

Medlemmer:

Der er 241 medlemmer

Der er 112 gæster