| Bruger | Indlæg |
|
15:13 1/1-09
| Mathias
Medlem
| | | |
|
| Indlæg: 141 |
|
|
Hej
Hvordan får man XP til at finde et trådløst netværk, har kun fået det til at virke med LAN.
???
|
|
|
|
|
Hej Mathias
På værtsmaskinen (den fysiske) tjek følgende: 1. Tryk Windowstast+R og indtast: ncpa.cpl 2. ENTER 3. Højreklik på den trådløse forbindelse og vælg Egenskaber. 4. Tjek om Virtual Machine Network Services er markeret.
Hvis dette var som det skulle være og det ikke virker, så skyldes det at dit trådløse netværkskort ikke understøttes af Virtual PC. Prøv da i stedet for at vælge Shared networking (NAT) under indstillinger for netværksadapter for den virtuelle XP (Settings –> Networking).
|
|
|
16:04 1/1-09
| Mathias
Medlem
| | | |
|
|
|
Hvis det er en engelsk (!) version af XP hvad hedder det så der hvor man skal gå ind?
Network Connections?
|
|
|
|
|
Hej Mathias
Så er det præcis det samme du skal gøre, dog Egenskaber == Properties. “ncpa.cpl” vil altid føre dig til det rigtige sted, altså her “Network Connections”. Husk at det skal være værtsmaskinen du gør alt dette, altså det primære operativsystem.
|
|
|
16:23 1/1-09
| Mathias
Medlem
| | | |
|
|
|
Nu kan min XP ikke boote mere?!( min virtual)
Jeg har slettet den med IE6 og hentet IE7 det samme sted fra, og opsat i Virtual PC, men det virker ikke.
|
|
|
|
|
Hej Mathias
Prøv at eksperimentere dig lidt frem. Skal desværre ikke kunne hvad fejlen er.
|
|
|
16:46 1/1-09
| Mathias
Medlem
| | | |
|
|
|
Eller det vil sige at den står på dette billede:

|
|
|
17:57 3/1-09
| Mathias
Medlem
| | | |
|
|
|
Hej kan du ikke lige sige det igen med 1.2.3.4. osv fremgangsmåde på hvordan jeg får trådløst netværk på virtual pc?
|
|
|
|
|
Hej Mathias
Hvis den primære computer er tilkoblet det trådløse netværk, så gør følgende for at lade den virtuelle PC dele denne forbindelse: 1. Marker den virtuelle PC under Virtual PC Console. 2. Klik på Settings-knappen. 3. Vælg Networking i venstre side. 4. Vælg Shared networking (NAT) ved Adapter 1. 5. Klik på OK og start den virtuelle maskine.
|
|